התהוות
האתר בטעינה...
logo

צ’י קונג וריפוי סרטן



צ’י-קונג – הדרך לבריאות במסורת סין העתיקה


פול דונג מספר כי יש לו עניין מיוחד ביעילות הצ”י קונג לגבי הסרטן וזאת משום שרבים מחבריו הקרובים נפטרו מסרטן והוא עצמו  מאד פוחד מהמחלה הזו. כאשר נתקל בספר סיני אודות טכניקת  חמשת תרגילי הצי קונג וכשגילה שצ”י קונג מרפא מסרטן, נעשה מאד מעונין בנושא. בשנת 1984 נסע לסין לראות במו עיניו שאכן מתרגלים צ”י קונג לריפוי הסרטן.


מאז שנת 1979 הסינים ריפאו מאות רבות של קורבנות הסרטן באמצעות הצ”י קונג ומאות רבות של אנשים מתרגלים צ”י קונג כדי לשפר איכות חייהם ולהאריכם. כאשר עובדות אלה הופצו אל מעבר לגבולות סין, גורמים רפואיים מקצועיים מארצות אחרות באו לסין לצפות בתופעה וללמוד אותה.


קי יאנג, אונקולוג אמריקאי,  ראיין במשך 4 ימים את מטופליה של גאו לין בכיתת חולי הסרטן בבייג’ין ונוכח בעצמו בעובדות. במאמרו “סרטן אינו אומר מות” הוא מדווח על כך.


פול דונג מספר כי הרופאים נוקטים בשתי גישות סותרות לגבי הסרטן. הגישה האחת מתייחסת לסרטן כמצב ממוקד העומד בפני עצמו בגוף, על כן תוקפים אותו ישירות ע”י כימיקלים, ניתוח או הקרנה. הגישה השנייה, ההולכת ותופסת היום יותר ויותר, מתייחסת למצב ההוליסטי של האדם כאל סביבה עליה צומח הסרטן. על כן דרך הטיפול תהיה לחזק את עמידות הגוף כנגד הסרטן.


לשם הבנת סביבת הצמיחה של הסרטן מתפתח היום מדע חדש שנקרא פסיכונוירואימונולוגיה. לשם טיפול הוליסטי משלבים היום תרגול פיזי – צ’י קונג, טאי צ’י, יוגה, תרגול מנטלי – דמיון מודרך ומדיטציה ואכילה נכונה למלחמה בסרטן.


הצ’י קונג מהווה חלק מגישת ההתייחסות והטיפול השנייה. השימוש בצ’י קונג כטיפול בסרטן התארגן בסין ע”י הגב’ גאו לין, שבמקצועה הייתה ציירת ציור סיני מסורתי. בשנת1949 לקתה גאו לין בסרטן הרחם ורחמה הוסר בניתוח. בשנת 1960, 11 שנה מאוחר יותר, חזר הסרטן והפעם בשלפוחית השתן. שוב נותחה גאו לין וחלק מהשלפוחית, שהיה נגוע בסרטן, הוסר. כאשר שוב חזר הסרטן, “נתנו” לה הרופאים 6 חודשי חיים. היא זכרה כי סבה, שהיה נזיר טאואיסטי, לימד אותה בילדותה צ”י קונג. היא החלה לתרגל צ”יקונג ולחקור את השפעתו עליה ותוצאותיו בפועל, בתקוה לשקם את בריאותה. אחרי תרגול ראשוני, שלא השפיע, פנתה לספרות עתיקה בנושא ויצרה סידרת תרגילים חדשה. סידרה זו תורגלה על ידה מדי יום ביומו, כשעתיים ותוך חצי שנה (6 חודשים) הגידול הסרטני נעלם, שכך. היא שוכנעה ביכולתו של הצ”י קונג לרפא מחלות.


בשנת 1970 (10 שנים אחרי האיבחון האחרון) החלה ללמד מה שנקרא בסין “טיפול באמצעות הצ”י קונג החדש”. צורת טיפול זו מתבססת על אנרגיה פנימית של המתרגל, שילוב של תרגול אקטיבי ופאסיבי ב-3 רמות:


התרגעות


התרכזות


נשימה


בשנת 1977 מאסטר גאו לין השיגה תוצאות מרשימות, שהעידו על יכולתו של הצ’י קונג לרפא סרטן. קורבנות הסרטן מכל העברים הגיעו לביג’ין להשתתף בכיתות הטיפול בסרטן בעזרת הצ’י קונג. מדי יום למדו את הטכניקה הזו כ-400 תלמידים/מתרגלים בהוראתה. עד מותה, בשנת 1984 ובזכותה, שוקמו חייהם של עוד אלפים רבים נוספים. וכל זאת 24 שנים אחרי שהוקצבו לה 6 חודשי חיים ע”י הרופאים.


פול דונג בתחקיריו, שמע כי שיא ההצלחה של גאו לין היה בשנת 1982. תוך שנעזרה ב-9 אסיסטנטים, שאומנו על ידה החזיקה גאו לין 9 כיתות של חולי סרטן שבכל אחת מהן 70 תלמידים, שנפגשו 3 פעמים ביום. במשך השנתיים הבאות נסעה בכל סין ל-20 מחוזות ראשיים על כפריהם, ללמד ולהרצות לבקשתם של מרכזים רפואיים וטיפוליים. כך הפכה לדמות מוכרת ומוערכת לפני מותה.


מאחר שטכניקת התרגול של גאו לין הוכחה כבעלת כושר ריפוי סרטן, אנשים שדגלו בשיטות תרגול צ’י קונג אחרות היו להוטים לבדוק האם טכניקות התרגול בהן  הם עוסקים יביאו לאותן תוצאות. מבין הטכניקות האחרות, הצ’י קונג המדיטטיבי והצ”י קונג התנועתי, הפגינו אותן יכולות ריפוי.


פול דונג, בהסתמכו על הספרות הסינית, קובע כי הצ’י קונג התנועתי אפקטיבי יותר בריפוי הסרטן. סוג אחר של צ’י קונג תנועתי הוא “העגור המעופף”, שמאד פופולרי בסין. בהתאם לדיווחים תרגול זה הביא לריפוים של חולי סרטן רבים.


בעיתון ה”צ’י קונג של העגור המעופף” שהתפרסם בביג’ין, פורסם מאמר בשם: “הלחם בסרטן עם הצ’י האמיתי” הזמינו 11 חולי סרטן למועדון העגור המעופף להשתתף בניסוי. אחרי 3 חודשי תרגול צ’י קונג הם הראו רמות שונות של שיפור במצבם הבריאותי.


המקרה המרשים ביותר היה מקרהו של לי שן צ’ונג, סיני בן 59 שסבל מסרטן בושט, שלא היה מסוגל לבלוע מזון ואפילו שתיה. הוא רזה ונחלש. הוא צפה בטלויזיה וראה דיווח אודות כיתות הטיפול בסרטן של מועדון העגור המעופף ואכן הצטרף לכיתת טיפול/תרגול כזו. אחרי תרגול של 10 ימים הוא נבדק וגילה כי הגידול הצטמצם והוא מסוגל שוב לאכול ולבלוע. מעודד הוא המשיך לתרגל צ’י קונג במשך שעה 4 פעמים ביום. אחרי 3 חודשים הוא החלים לגמרי וחזר לעבודתו כבימים ימימה. הוא מתייחס לצ”י קונג כמציל חייו.


בסוף שנת 1983, באוניברסיטת טיאנג’ין כיתת צ”י קונג כללה 15 חולי סרטן (סרטן הכבד, הקיבה, השד ופי הטבעת). לאחר תקופה של בין חצי שנה לשנה, של תרגול כולם חוו 3 שיפורים עיקריים בחייהם. שיפור בתזונה, בשינה ובהרגשה הטובה.


הצ’י קונג שתרגלו היה STANDING ON STAKE- עמידה על כלונס/יתד וצ’י קונג מדיטטיבי.


כל המקרים הנוגעים לריפוי הסרטן בסגנונות שונים של צ’י קונג מדווחים בעיתוני הצ’י קונג.


המסקנה המתבקשת היא, שלא משנה איזה סגנון של צ’י קונג תתרגל, זה אפשרי לרפא סרטן.


האמת הפשוטה היא, שכל 3 העקרונות:


להשיג מצב של רוגע


להרגיע ולשחרר מתח


התחייבות לפתח כח רצון


כל אחד משלושת עקרונות אלה חשוב במלחמת היחיד נגד הסרטן.


בנוסף לכך, כותב המאמר חושב שהסיבה לכך שהצ’י קונג החדש, שפיתחה גאו לין היה יעיל במיוחד, היא שמטופליה התאמנו בקבוצה. תגול בקבוצה הוא הדרך הטובה ביותר לעורר עניין ולעודד. דרך זו מסייעת להתרכז בתרגול הצ’י קונג והעידוד הקבוצתי יוצר השפעה המיטיבה עם האורגניזם.


תרגמה: בת-אור יסעור כהן


מהחכמה הסינית - מאמרים נוספים


סתיו

הצמחיה ששפעה בקיץ סיימה עונתה. העלים מצהיבים ונושרים גם הם לאדמה להעשרתה. גשמי הסתיו “נופלים” עלינו במפתיע משמיים. בהחלט אפשר לחוש את תנועת הטבע זורמת מלמעלה למטה. זה הזמן לערוך חשבון נפש, לארגן את הדברים לקראת החורף. לבדוק מה ישרת אותנו בעונה הבאה ומה אינו רלוונטי יותר. מה ישרוד את האחסון ומה ירקיב ויעלה עובש.

להמשך קריאה

חורף

עונת החורף, ע”פ פילוסופיית הרפואה הסינית, באה לידי ביטוי באיכותו של אלמנט המים. ננסה לראות בעיני רוחנו מים, הרבה מים, אולי נראה ימים ואוקיינוסים. עמוקים ומסתוריים. צבעם של פני המים משקף את השמים ומשתנה בהתאם לעומקם.

להמשך קריאה

אביב

האביב מביא איתו אנרגיה נבנית ומתעצמת של יאנג, הזריחה מספרת לנו שמדובר בצד מזרח, הצד בו השחר מפציע. זהו זמנם של הצמחים הנובטים, על כן הסינים מדברים על העץ (כשם כולל לצמחים). הפריצה החוצה מדברת על אומץ לממש פוטנציאל. ריקודי החיזור מספרים על גמישות הגידים והשרירים. תחילת הצמיחה, הכול בוסר – חמוץ.

להמשך קריאה

קור

מה הקור אומר לי? שיש שם משהו תקוע ואם יתחיל לזוז, ישתנה. הקור מזמין תנועה/ חיכוך, כדי שיופק חום. אם הקור מכווץ אז אולי הכיווץ יוצר את הקור? ואז פתיחה, הרחבה, וריכוך יכולים לאפשר למשהו אחר להיכנס, אולי לחום.

להמשך קריאה

צ’י קונג וריפוי סרטן

פול דונג מספר כי יש לו עניין מיוחד ביעילות הצ”י קונג לגבי הסרטן וזאת משום שרבים מחבריו הקרובים נפטרו מסרטן והוא עצמו מאד פוחד מהמחלה הזו. כאשר נתקל בספר סיני אודות טכניקת חמשת תרגילי הצי קונג וכשגילה שצ”י קונג מרפא מסרטן, נעשה מאד מעונין בנושא. בשנת 1984 נסע לסין לראות במו עיניו שאכן מתרגלים צ”י קונג לריפוי הסרטן.

להמשך קריאה

צ'יקונג רפואה סינית בתנועה

פילוסופיית הרפואה הסינית מלמדת, שאנרגיה זורמת בגופנו במקביל לזרימת הדם ולזרימת התקשורת העצבית. עוד מלמדת פילוסופיה זו, שהרמוניה הינה בסיס הזרימה השוטפת של האנרגיה והדם, וזרימה שוטפת של הנ"ל, הינה בסיס הבריאות. ההסתכלות היא מעגלית ומשלימה. בשיא ההרמוניה מתממשת הזרימה השוטפת ובשיא הזרימה השוטפת, מתממשת ההרמוניה.

להמשך קריאה

ש